Om allt var annorlunda

                                          Tänk så många minnen man har

Det finns så många "om" här i världen, jag använder dem för mycket. Ibland kan det gå dagar utan ett enda men de jag missar en dag tar jag igen en annan.

Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
Det är så lätt att fantisera
Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen
Men mycket vill ha mera

Tänk om inte musik fanns, vad skulle jag göra då? Musik hjälper mig, ofta och mycket. Om man bara
koncentrerar sig riktigt noga hittar man alltid något som passar. Jag gillar det. För det måste nästan betyda att andra männikor också tänker som jag ibland. Men tänk om all, all musik bara var påhittad. Då skulle allt bli fel. Och tänk om man inte kunde tänka. Då skulle allt bli lättare, ibland. Men utan tankar inga ord. Jo för jag säger saker utan att tänka. Det är inte alltid bra. Jag gillar att tänka, men jag tänker alldeles för mycket. Jag tänker mycket på dig.

Jag önskar jag kunde skriva lika bra som alla andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback