Jag ska spendera mitt liv och ta tillbaka allt som är ditt

Andra nationella i matten gjort, det kan ju diskuteras hur det gick. Jag vet i alla fall att jag borde pluggat mer under mina år i skolan, och krävt en bättre mattelärare. Jag skyller en del på honom, ärligt talat, jag tror inte det finns sämre. 
Fan, jag förstår ju att jag inte borde sitta här nu eftersom jag om typ tio minuter kommer klaga på allt jag måste göra. Men jag orkar inte. Det är de mest använda orden just nu; orkar inte, pallar inte. Jag borde ta mig i kragen och rycka upp mig, men jag är för kass. Självdiciplinen är nere på noll och jag vet inte om den någon gång kommer höjas. Jo idag måste den det lite, känns bra att jag har en filmrecension att göra som skulle varit klar för typ två månader sen. Jag trodde han skulle glömma. Men nejdå, vi minns allt i denna förkrympa värld. Och jag skjuter upp hela mitt liv och väntar på bättre tillfällen, bättre tider. Kan inte jag bara förstå att man lever en gång och att det är lika bra att få det tråkiga överstökat med en gång. Oh nej, jag ska vänta så länge som möjligt för att vara helt säker på att den underbara känslan av panik sakta men säkert kommer krypandes. Jag älskar verkligen mig själv ibland. Det är stört, för ändå tycker jag att mitt liv på topp just nu och det känns ända ner i lilltårna att det snart är sommar, även om regnet kommit till Skene igen. Jag längtar verkligen till sommarlovet, då blir allt lättare och man kan börja på något nytt och outforskat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback