Som ett spöke i min hjärna

Tankeställare, ja. Inte en enda dag. Ärligt, inte en enda. Det är sjukt hur något eller någon kan klistras fast i ens huvud. Varje dag. Hur många dagar sammanlagt? Och det är ju inte en gång per dag, nej nej, många fler. Om man skulle ta tid, jag har ingen aning. Men mycket skulle det bli. Underbart sjukt som kanske aldrig mer händer, så känner nog jag med. Minnen för livet kan man lugnt säga. Flashbacks; det vet vi i alla fall vad det är :) Nästan som om jag fortfarande inte smält det. Ändå känns det långt långt borta. Det kommer aldrig tillbaka, bara just då det var precis så.
Jag blir alltid så förvånad
hur allting bara händer,
hur livet bara börjar
Jag har en trogen gammal vän
som väntar mig om kvällen
som ställer upp i alla lägen
Du har så underbara ord
Du kan le så att jag smälter
Du kan ge så jag tar åt mig
Jag skulle gärna ha ditt mod 

Och om du saknar mig ibland
så kan du släcka alla lampor
för jag finns nånstans i mörkret

vi vet, enda bilden. (:
Jag vill ha kakan som jag äter
kvar på bordet hela långa livet



Kommentarer
Postat av: linneaa

shit. det är precis som om det aldrig hänt för det känns så sjukt ofattbart. jag fick nästan tårar i ögonen när jag såg kortet och försökte fatta vad det handlade om, innan jag läste. skulle kunna skriva en hel uppsats, men det räcker med att du är bäst ! och vi kmr alltid minnas :)

2007-04-27 @ 15:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback