Trivs i sängen.

Nu är jag trött på att vara sjuk. Har ju nästan gått igenom alla sjukdomar på en vecka.
Eller inte men man kan ju låtsas. Det gör man ofta. Undviker.
Ämnena som är värst i mitt liv nu vill jag helst inte tänka på.Vi glömmer dom för en stund.
Mitt liv har vänts upp och ner. Kanske inte mitt egentligen, bara en del av det.
Men jag kommer överleva som vanligt.
Ta vara på dom bra dagarna. Igår var en bra dag.
Jag lever på besöket. Väldigt speciellt och så, celebert, eller vad heter det haha.
Nej men var gött med en pratstund, telefon är ändå inte samma sak som verkligheten. 
En frisk människa blir inte sjuk om den friska människan sitter två meter ifrån en sjuk människa och den sjuka människan andas åt den friska männsikans håll. Speciellt inte när den sjuka människan är i slutet av en sjukhetsperiod. Men vissa kan inte förstå detta :)
Jag har tittat på Kim Novak idag. Det var trevligt och jag gillade den.
Man kan ju inte låta bli att gilla såna där svenska filmer.
Kim är mer ett killnamn än ett tjejnamn tycker jag. Men det beror nog på ens upplevelser av namnet.
Tänk vad olika man uppfattar saker. Hur snygga folk är t.ex. ( :
Och som dom sa i filmen, Vissa saker ska man inte fundera på; Cancer, Knulla, Döden, Kärlek.
Ur en fjortonårig pojkes perspektiv.
Kanske inte håller med om sakerna, men själva tanken om att vissa saker är onödiga att fundera för mycket på, den är bra.
Man kommer ändå inte att komma fram till något.
Jag tänkte på en speciell person under nästan hela filmen. Jag vet att hon är en av dom som har kommit att betyda mest i mitt liv, en bästa vän. Oj oj om jag inte haft dig, du vet.
Livet ska vara som för en fjäril en sommardag. H järta.

Kommentarer
Postat av: Klaras vän Linnea!

Det är du som ha smittat mig! Du ska veta min hals kittlar ihjäl.. Men jag måste träffa den människan snart igen (Klara syftade jag på) :)
Vilken tur att det är ngn mer än jag som gillar svenska filmer (du är inte en aning påverkad av mig i det uttaladet va? haha) Det var och är en massa mer saker jag nog måste säga men inte här och nu, oj vad långt det blev ;) HJÄRTA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback