Livet förändras vart jag än går

Det var alltid du och jag - från morgon till kväll, varje dag. Hela min barndom är präglad av dig. Du var den enda och du var den bästa. Visst har vi haft våra bråk men med en puss och en kram var allt löst.
Jag minns första gången jag skulle sova över hos dig. När vi väl lagt oss ner och skulle sova vågade jag inte, mamma kom och hämtade mig strax efter halv elva.
Jag minns när vi klädde in dina föräldrars sovrum i toalettpapper.
Jag minns våra picknickar på kullen.
Jag minns när vi gick runt och försökte sälja våra kastanjfigurer.
Jag minns våra långa telefonsamtal.
Jag minns våra skratt.
Men det kom en tid då allt förändrades. Du och jag var inte längre oskiljaktiga. Vi drogs åt olika håll och siktade nog inte mot samma mål. Det var inte direkt något som hände, men jag tror vi tröttnade på varandra. Det blev för mycket och vi tog avstånd från varandra, kanske mest jag, och vi pratade mindre och mindre. Tillslut inte alls. Men under den perioden saknade jag dig, mycket. Jag kanske inte märkte det då, men det var något som fattades.
Tiden gick och vi insåg nog båda två att vi behövde varandra. Vi fick nästan börja om på nytt, bygga upp vänskapen och ta igen det vi missat, men vi lyckades. I och för sig har det varit lite till och från sedan dess. Båda är förändrade och det är väl inte riktigt som när vi var små. Fast jo, ibland är det precis så. Men man kan inte förvänta sig för mycket och nu är jag otroligt glad att jag har dig. Vi delar något speciellt, det är inte alla som har haft en så bra vän under så lång tid. Det måste ligga något bakom att vi hittade tillbaka till varandra, en mening, det ska vi inte kasta bort utan vi skall va vara på det. Jag älskar dig och kommer alltid finnas för dig om du behöver mig.

Kommentarer
Postat av: anonym, la

naaw gullbajsar (: jag tkr om er från borås och tillbaka `(;

2007-05-22 @ 16:22:32
Postat av: klara

det känns som allt blivit bättre igen, vi har liksom hittat tillbaka :) iaf lite, en bit på väg. det behöver inte bli som förr men det känns bra att jag vet att ni finns. hjrta

2007-05-22 @ 18:37:01
Postat av: elinelinelinelin

klara det var fint, nu sitter jag och storlipar, jag älskar dig ända upp till rymden och tillbaka oavsett vad. <3

2007-05-22 @ 20:01:46
Postat av: Anonym

förresten, jag behöver dig nu och för alltid. fattar du det, för alltid !!!!? eb(:

2007-05-22 @ 20:02:59
Postat av: anonym linnea

bara en grej att flika in , jag tkr det har blivit bättre med oss alla, lite som våren -06 (Y) hjäärta

2007-05-22 @ 20:19:01
Postat av: klara

det känns så bra, för ingen kan någonsin ta ifrån oss våra minnen, varken från barndomen eller våren 2006! och det var ju det jag sa, smarta linnea, att det blivit lite mer som förra året igen ;) haha, ni är sådär underbart störda! och jag fattar precis vartenda ord :)

2007-05-22 @ 20:49:14
Postat av: eeeb

JAAA DET TYCKER JAG MED, SIMLÄRARASSISTENTUTBILDNINGEN GJORDE MKT, LINNEA DU KOM LITE I SKYMUNDAN MEN DU SKA FÅ ETT EGET BLOGGINLÄGG AV MIG MED SNART, SKA NOG TA OCH STARTA EN BERÖMMARBLOGG! Och helvete nu börjar jag snart lipa igen, bara tanken på att vara VÄN med er igen gör allt. jag älskar er och jag koppas att ni älskar mig med :)

2007-05-22 @ 21:25:45
Postat av: LLLAA

nemen, har vi inte varit det? :O oj inte bra, tur att vi är det
:) !
jaaa alla vet att simlärarfajni var bäst ! wiee

2007-05-22 @ 22:01:04
Postat av: ääälin

jooo det har vi, men vänvän, inte vän. ah blir stört å uppochner. asså ajg menade att det känns mer som våren -06-vänner , än som tiden efter det-vänner. FATTAR NI ERA DRYGA VARELSER
SOM AJG GILLAR STARKT? :)
ah det var det, tumme upp, inte tumme ner, gräv ett minne å titta framåt. haha

2007-05-22 @ 22:03:30
Postat av: linneaaaaaaaaaaa

haha den var fan bra elin "tumme upp, inte tumme ner, gräv ett minne å titta framåt. haha" :) bäääst

2007-05-23 @ 09:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback